1. |
De flippers voor de kwalificatie en eindrondes zijn pas de dag zelf bekend.
De finaleflippers blijven geheim tot de finale.
|
2. |
Iedereen is zelf verantwoordelijk voor zijn persoonlijke scorekaart. Wie zijn scorekaart verliest kan niet meer verder kwalificeren.
|
3. |
Bij aanvang van de kwalificatie geef je je scorekaart aan de scheidsrechter. Deze start dan altijd een spel op een gekozen kast die vrij is. Je mag zelf geen spel starten! Aan het einde van het spel wordt de score onder jouw toezien genoteerd en geparafeerd door beiden.
|
4. |
Er worden geen proefspellen gespeeld!
|
5. |
De kasten zijn ingesteld op 2 tilt-warnings, indien mogelijk.
|
6. |
Extra ballen worden afgezet, moest er door een of andere fout toch een extra ball gespeeld worden dan mag je met deze bal indien mogelijk de skill shot maken maar de flipper wordt niet aangeraakt tijdens deze extra ball!
|
7. |
Er zijn geen backup flippers voorzien.
Bij zware niet op te lossen defecten wordt deze kast uit de scorelijst geschrapt.
Personen die op deze kast gespeeld hebben mogen dit spel dan herspelen op een andere kast naar keuze.
|
8. |
In de speelzone worden enkel wedstrijdspelers toegelaten!
het aantal deelnemers in de speelzone wordt ter plekke bepaald door de scheidsrechter. Spelers die niet aan het spelen zijn moeten plaatsnemen buiten de speelzone.
|
9. |
Er wordt niet in groepen gespeeld en er mogen geen tips aan elkaar gegeven worden tijdens het spel. Dit leidt tot directe diskwalificatie.
|
10. |
Foto’s mogen enkel genomen worden buiten de speelzone of met toestemming van de wedstrijdleiding.
|
11. |
Jouw score en stand kan je ten allen tijde volgen op een groot projectiescherm.
|
12. |
Per kast zal er een wachtsysteem in gebruik worden genomen. Zo kan je snel zien of er nog vele wachtenden voor jou op de kast willen spelen of kan je de al reserveren achter die spelers, dit om een zo vlot mogelijke kwalificatie te verkrijgen.
|
13. |
In geval van gelijkstand na kwalificatie, moeten deze spelers spelen op een kast aangeduid door de wedstrijdleiding. Ze moeten een volledig spel (3 ballen) spelen. De speler die de hoogste score haalt gaat verder naar de finalerondes.
|
14. |
De flippers gebruikt in de onderlinge finalerondes worden willekeurig bepaald zonder enige voorkeur van iemand (zowel wedstrijdspeler als wedstrijleiding)
|
15. |
Spelers die uit het toernooi gaan in de finalerondes krijgen een rangschikking naargelang de hoogste behaalde ronde (gedeelde plaatsen).
|
16. |
De flippers worden met respect behandeld en valsspelen is uit den boze! Bij enig vermoeden mag de scheidsrechter direct overgaan tot diskwalificatie zonder twist. Schade aan de kast wordt aangerekend. (Glasbreuk=175EURO)
|
17. |
Tijdens het BoP geldt er een nultolerantie voor agressie tegen de flipperkasten, er wordt maximum 1 waarschuwing gegeven afhankelijk van de situatie!
Na deze waarschuwing volgt er een directe diskwalificatie door de scheidsrechter of wedstrijdleiding.
Vele van de flippers komen uit een privecollectie of werden met zorg in orde gezet of komen gewoonweg nieuw uit de doos en dienen daar dus ook naar behandeld te worden.
|
18. |
Wordt er door een fout van de kast (bvb 2 ballen in de shooterlane of iets dergelijks) een speler bevoordeeld, dan wordt de situatie geëvalueerd door de hoofdscheidsrechter, om vervolgens tot een zo eerlijk mogelijke oplossing te komen voor alle partijen.
|
19. |
Indien de bal vastzit op het speelveld, zal de scheidsrechter de kast openen en de bal terug in de shooter lane plaatsen. Afhankelijk van de kast kan dit in een cradle op een flipper. Het kan immers invloed hebben bij eventuele skillshot mogelijkheden.
|
20. |
Een technisch defect kan je melden bij de wedstrijdleiding en wordt in de mate van het mogelijke direct opgelost.
|
21. |
Een beslissing van de wedstrijdleiding kan niet betwist worden!
|